Goodgame Jump Jupiter, skákačka ve stylu Super Maria
Příležitostně lze narazit na něco, co udělá člověku radost svoji naprostou jednoduchostí. Zvláště, pokud v tom sehrává svou úlohu notná dávka sentimentu. Tak přesně tímto vyjádřením je zapotřebí uvítat Jump Jupitera. Tento kousek nejspíše nepatří k největším šlágrům, ovšem pamětníci, co trávili odpoledne vysedáváním u Nintenda dozajista ocení zpracování. To ani náhodou nepatří k nijak originálním. Ne náhodou tu padla zmínka o Nintendu, kde bezezbytku kraloval nezapomenutelný Super Mario. Tato legendární postavička procházela nespočtem nebezpečným map, aby zachránila svou milovanou princeznu. A nebezpečná pouť v tuto chvíli čeká i na toho našeho hrdinu. Ten neměl zrovna ideální den. Nejdříve na něho zbyl toust se slaninou bez slaniny, a když už si myslel, že nemůže být hůře, přišla těžká nehoda. Naše raketa se prudce zabořila do Jupiteru. Sice se nám tento hrozivě vypadající pád podařilo nějak přežít, ale i tak jsou naše vyhlídky mizivé. Nemáme možnost vyslat s.o.s. a zásoby vzduchu jsou striktně omezené. Zřejmě zbývá poslední šance na záchranu, pokusit se opravit poškozenou raketu.
Jenže k tomu bude nejprve potřeba poskládat primární okruhy, které se rozletěli po celé planetě i přilehlých měsících. Zřejmě není zbytí, je potřeba obléci skafandr a vyrazit na nebezpečnou pouť do neznámá. A můžeme si být jistí jediným, Jupiter ani zdaleka není pustou opuštěnou planetou. O tom se přesvědčíme hned za prvním rohem. Pokud chceme přežít, musíme projít nespočtem nástrah a zlovůli místních živočichů. Ti ani náhodou nevidí rádi nezvaného návštěvníka. I to je nejspíše motivuje nám co nejvíce komplikovat průchod koridory. V nich je zapotřebí pátrat po částech rakety, artefaktech a zejména záchytných bodech. Tyto body slouží pro navyšování dovedností postavy. Jejich aktivováním nám přibude nějaký ten bod života či se zlepší doskok. A bez nadsázky se dá konstatovat, že zejména ten skok bude pořádně zapotřebí. S tím, co jsme dostali do vínku na samém počátku hry, by nám hodně rychle došel dech. Avšak aktivování těchto záchytných bodů má i prozaičtější důvod. Abychom mohli postoupit do další mapy, je potřeba splnit jistý požadavek na množství těchto bodů.
Jump Jupiter ani zdaleka není lineární hrou
K odemykání dalších map měsíců musíme mít aktivováno dostatek záchytných bodů. Ty však nejsou jediným omezením, co nás bude limitovat. Každý měsíc má ještě svoji finálovou mapu, pro jejíž odemknutí je zapotřebí získat potřebný artefakt. Přičemž onen artefakt se ani náhodou nemusí nacházet na současné cestě. Kolikrát bude potřeba zavítat na další měsíc a až se nám podaří uzmout artefakt, tak se vrátit o kousek zpět a splnit finální mapu předchozího měsíce. Občas se budeme muset vracet i kvůli kontrolním bodům. Prostě a jednoduše občas se zasekneme a nejsme schopni se k některému bodu dostat. A jelikož v danou chvíli máme rezervu, tak ho nakonec necháme plavat. Jenomže časem nám tato rezerva dojde a nezbývá nic jiného, než najít nějaký ten zapomenutý bod pro další postup. Naštěstí s navýšenými dovednostmi již není tak nemyslitelné se k němu dostat. Krom samotného procházení map vývojáři připravili pro jednotlivé měsíce sadu úkolů, které můžeme, ale i nemusíme splnit. Je jen na nás, jak se rozhodneme hru pojmout.
Vesmírná skákačka v online duchu
Jeden velký rozdíl oprati zmíněnému Super Mariovi v této hře přeci jen poznáme. Goodgame Jump Jupiter je navržen k vzájemné interakci mezi hráči. Ty se tak potkávají během svého putování po mapách a dokonce se mohou ovlivňovat. Je libo trochu píchnout s doskokem? Žádný problém, stačí se domluvit s kámošem a využít jeho pomoci. Avšak stejně snadno lze i škodit. Ve hře dostáváme k dispozici několik zbraní pro snadnější měření sil s nástrahami planety. Tyto zbraně lze však stejně efektivně použít i vůči ostatním hráčům. Vstali jsme ráno špatnou nohou a potřebujeme zvednout náladu? Není nic snadnějšího, než vyrazit někomu ztížit jeho snažení ve hře. Pro opravdové nadšence zápolení hra nabízí možnost změřit síly v arénách. V jejich středu je časomíra, o níž se přítomní hráči přetahují. Ten, komu se podařilo být u kormidla nejdéle, se následně zapisuje do tabulky. V Jump Jupiteru se tak kloubí osvědčený model Maria s pár zajímavými nápady na vylepšeními.